Rechts Duncan Whyte, samen met de winnaars van de Prijs voor de Nieuwsbladfotografie en de Nieuwsbladjournalistiek.
Rechts Duncan Whyte, samen met de winnaars van de Prijs voor de Nieuwsbladfotografie en de Nieuwsbladjournalistiek.

Texelse Courant wint A.M. Banda-prijs

Algemeen NNP-verenigingsnieuws

De Texelse Courant heeft vorige maand voor de vierde keer de A.M. Banda-prijs gewonnen. Marketing- en sales-manager Duncan Whyte van mediabureau Langeveld & de Rooy in Den Burg, uitgever van deze krant, nam de prijs in ontvangst tijdens een landelijke bijeenkomst van lokale kranten in het Archeon in Alphen aan de Rijn.

De prijs werd toegekend aan het cross-media-pakket dat de Texelse Courant voor haar klanten heeft ontwikkeld. Dat is samengesteld uit een combinatie van advertenties, interviews in de krant en publicaties op internet en de diverse sociale mediakanalen (onder meer op Facebook en Twitter) van de krant. "Hiermee onderscheidt de krant zich in het landelijke lokale medialandschap door de klant centraal te stellen en meer te doen dan het verkopen van millimeters in de krant", aldus de jury.

"Ook laat de Texelse Courant zien dat het niet bang is voor een veranderend medialandschap en door 'out-of-the-box' denken tot een product is gekomen waarmee klanten aantoonbaar resultaat behalen door middel van een ongekend bereik. Een voorbeeld voor lokale uitgevers naar de toekomst toe."   

De A.M. Banda-prijs is een jaarlijkse prijs van de Nederlandse Nieuwsblad Pers (NNP) voor het beste commerciële initiatief van een lokaal nieuwsblad. De aangesloten uitgevers bij de NNP geven wekelijks ruim 2,5 miljoen kranten uit in Nederland.