Afbeelding

Media-adviseurs gaan met een berg aan nieuwe ideeën naar huis

Algemeen NNP-verenigingsnieuws

De bijeenkomst 'Succesverhalen delen en uitleg (landelijk) kant-en-klaar concept' die donderdag 2 februari plaatsvond in Hoevelaken, mocht weer rekenen op een grote deelname. Circa twintig media-adviseurs van de NNP-leden kwamen bijeen om zich samen te verdiepen in de succesverhalen van de ander. Leren, of misschien wel kennis 'stelen' van elkaar dus. Zo ging iedereen naar huis met ideeën die in de eigen uitgeverij gebruikt kunnen worden.

De organisatie was in handen van de Commissie Marketing & Sales van de NNP. Als eerste gaf Henk van Zanten een presentatie over vier landelijke concepten. In twee groepen werden vervolgens ideeën geopperd en werd nagedacht over de praktische toepassing en uitvoering. Elke groep koos haar eigen 'beste idee' en presenteerde dat vervolgens in een plenaire sessie. Daarbij was er uiteraard voldoende gelegenheid tot het stellen van vragen.

Geworteld in
Het idee 'Geworteld in' van Tom Dominikus van uitgeverij Talvi, werd uitgeroepen tot beste idee van de dag. De NNP zal dit idee uitwerken voor alle leden. Alle deelnemers krijgen het volledige concept toegestuurd. Het idee omvat een special over bedrijven die een lange geschiedenis hebben met hun gebied. Zo bekend of 'diep geworteld in' dat ze vaak allang niet meer hoeven te adverteren, maar wij bieden ze gelegenheid om over hun band met de regio te vertellen. Daarmee hopen we niet-adverteerders ook over de streep te trekken.

De bijeenkomst werd afgesloten met een stamppottenbuffet, waarbij er volop ruimte was om met elkaar na te praten over de ontmoeting. Op naar de volgende bijeenkomst.