Afbeelding

Twitter en privacy: meer woorden dan daden

Algemeen

Hoe ver mag Twitter met je persoonlijke gegevens gaan? Sinds vorige week heb je daar een héél kleine beetje meer over te zeggen. Lees hier hoe je Twitters ronkende aankondiging eigenlijk moet lezen.

Wat een mooie woorden weer van Twitter: "[…] we also want to offer the best and most transparent privacy and data controls." Afgelopen week kondigde het bedrijf "a suite of industry-leading tools" aan. Die zouden je "more access to your information and greater, more granular control over how it's used" moeten geven.

Sinds de nieuwe opties in de Twitter-clients worden uitgerold kun je als gebruiker beter aangeven of je wel of niet gepersonaliseerde advertenties wilt. Dat is aardig, voor iemand die graag wil dat het Amerikaanse bedrijf bedenkt voor welke advertenties je waarschijnlijk het meest gevoelig bent. En ook is het mooi dat Twitter je inzicht geeft in welke bedrijven gebruik maken van de mogelijkheid om op basis van de gegevens die ze over jou hebben, gericht aan je te adverteren. Maar dat alles is slechts het halve verhaal.

Lees verder op Emerce: www.emerce.nl/opinie/twitter-en-privacy-meer-woorden-dan-daden