Afbeelding

Mobiele conversie: deze kansen wil je niet laten liggen

Algemeen

Marketeers kunnen niet meer om de term mobile heen. Al jarenlang wordt gezegd dat dit de toekomst is. Dit is te zien aan het feit dat 86 procent van de Nederlanders in het bezit is van een mobiele telefoon. 82 procent van hen gebruikt het device als research-middel voor de productkeuze.

Dat mobiele apparaten worden gebruikt voor oriëntatie is dus een feit. Ondanks deze ontwikkelingen zien we dat mobiele conversiepercentages achterblijven. Waar laten we kansen liggen? In dit artikel ga ik dieper in op het gedrag van mobiele gebruikers en geef ik tips om van jouw mobiele gebruikers, mobiele klanten te maken.

Om de mobiele gebruiker te begrijpen, kijken we eerst naar de customer journey. Mobiele telefoons worden op elk moment in de customer journey gebruikt. Gebruikers zoeken informatie, oriënteren zich en doen aankopen via mobiel. In elke fase zou je als merk aanwezig moeten zijn om in de behoefte van de doelgroep te voorzien.

Lees verder op FrankWatching: www.frankwatching.com/archive/2017/06/19/mobiele-conversie-deze-kansen-wil-je-niet-laten-liggen-quick-wins/