De 10 ernstigste gevolgen van niet-gedeelde content

Wie zich niet de luxe kan permitteren om zijn content tegen betaling onder de aandacht van zijn publiek te krijgen, moet het hebben van mensen die bereid zijn die content te delen. Uit onderzoek blijkt toch dat de meeste berichten op social media sporadisch worden gedeeld. Maar gezien de toenemende stroom nieuwe content, lijkt het weinig contentmarketeers iets te kunnen schelen. Is dat terecht? En hoe erg is het eigenlijk als jouw content niet of nauwelijks wordt gedeeld?

Om eerlijk te zijn: heel erg! Tijd dus om eens de meest kwalijke gevolgen onder de loep te nemen. Voordat ik dat doe, wil ik ingaan op genoemd onderzoek waaruit blijkt dat delen eerder uitzondering dan regel is.

Een share is schaars
Twee jaar geleden onderzocht Buzzsumo maar liefst 1.000.000 posts (!). Men kwam tot de verrassende conclusie dat de helft van deze contentslechts 8 shares of minder kreeg. Driekwart van de berichten kreeg minder dan 39 shares. De resultaten sluiten aan bij eerdere bevindingen van Trackmaven. Deze aanbieder van Marketing Analytics Software achterhaalde dat 42 procent van de professionally marketed blog postsminder dan 10 interacties kreeg.

Lees verder op Frankwatching: www.frankwatching.com/archive/2017/09/07/de-10-ernstigste-gevolgen-van-niet-gedeelde-content/

Reageer als eerste
Meer berichten