Afbeelding
Foto: Stockfoto 123RF

Sociale media meest gewantrouwd, vertrouwen in advertenties redelijk groot

Algemeen

IPG Mediabrands, Sanoma en Brand Asset Valuator (BAV) concluderen dat merken moeten investeren in positieve ervaringen en user experience.

IPG Mediabrands, Sanoma en BAV wilden gezamenlijk het onderwerp vertrouwen dieper onderzoeken in deze tijd van populisme en 'fake news'. Duizend Nederlanders werden ondervraagd en de data van BAV werden geanalyseerd en vergeleken met de resultaten. Hieronder staan de belangrijkste conclusies.

Het vertrouwen in bedrijven, media, overheden en NGO's daalt sinds 2008 wereldwijd. Sociale media blijken over het algemeen het laagst te scoren. Gemiddeld gaat slechts 11 procent van de ondervraagden ervan uit dat berichten op Twitter te vertrouwen zijn.

Lees verder op Adformatiewww.adformatie.nl/nieuws/sociale-media-meest-gewantrouwd-vertrouwen-advertenties-redelijk-groot