A.M. Bandaprijs
A.M. Bandaprijs Foto: Geurt Mouthaan

A.M. Bandaprijs voor ‘Vrienden van de Bode’

Algemeen NNP-verenigingsnieuws

KAMERIK • De commerciële A.M. Bandaprijs, die jaarlijks wordt uitgereikt op de NNP-dag, is gewonnen door uitgeverij De Bode.

Het concept ‘Vrienden van de Bode’ kon de jury overtuigen.

Uit het juryrapport:
De van de ‘Vrienden van de Bode’ is een mooi nieuw verdienmodel, bedacht en zorgvuldig uitgevoerd. De lezers van de Bode worden als vriend geprofileerd. Ze hebben bij de Bode door dat je het van je vrienden moet hebben. Die zullen zich ongetwijfeld ook als vriend gedragen en als zodanig profileren. Het concept ‘Vrienden van de Bode’ is uniek als binding met de lokale krant. Uit de bijgevoegde powerpoint blijkt een zeer doordacht concept. Mensen ‘houden van’ hun huis-aan-huisblad. Het is ook geen gewoon ‘abonnementsmodel’ dat hier wordt gebruikt. Juist door de koppeling aan unieke winstacties van deelnemende bedrijven ontstaat een vernieuwend concept, een nieuw platform voor deze bedrijven. Waar ze blijkbaar graag van gebruik willen maken. Het klinkt als een mooie manier om het huis-aan-huisblad levend(ig) te houden. De commerciële doelen klinken wel erg ambitieus, misschien wel té! De omzet uit de vrienden en de acties is niet kannibaliserend en daardoor een geheel nieuwe omzetloot aan de boom van De Bode, dus verdient dit idee navolging.

www.vriendenvandebode.nl

www.vriendenvanbredavandaag.nl


 Foto: Geurt Mouthaan

De andere genomineerden:

Sa! Media TiPiSa! 

Uit het juryrapport:
Wat een origineel concept: Met een Tipi tent naar de locatie! Mooi dat je zo zichtbaar bent in de regio op de plaatsen waar het gebeurt. Ook de koppeling aan online TV biedt goede perspectieven. Dit komt de binding met de regio en de kijkers zeer ten goede en uit de omschrijving blijkt dat ook de makers er veel plezier uit halen. Ook belangrijk. TipiSa wordt met liefde gemaakt en ontvangen en dat kun je ook zien. Het laat zien dat je als media bedrijf betrokken bent en de evenementen samen met kijkers en lezers bezoekt. Geweldig mooi zo’n feeling met je doelgroep! Wat betreft het commerciële resultaat is het niet zo duidelijk hoe groot dit was. Maar de publicitaire waarde en de relatie met je doelgroep is duidelijk groot.


Eilanden-Nieuws BV. ‘BLAD GO’ 

Uit het juryrapport:
Wat leuk is aan dit blad ‘Go’ (toevallig dezelfde naam als het blad uit Gouda) is dat het met de zakelijke verenigingen samen wordt gemaakt. Heel slim en profijtelijk voor beide partijen. Leuke originele toespeling voor de naam GO, het staat voor Goeree Overflakkee maar vooral voor actie. Het blad is verzekerd van goede (betaalde) content en de zakelijke deelnemers van een regelmatig plekje in dit medium. Slim concept! Drie ondernemersverenigingen zijn al binnen en zij hebben allen inbreng door aanwezig te zijn op de redactie vergadering(en). Maar het geeft de account-medewerkers toegang tot de verenigingen en belangrijk ook hun individuele leden. De betaalde content is een mooie manier om de commerciële opbrengst hoog te doen zijn. Het blad bind lezers, ondernemers en uitgevers binnen de lokale markt. Het verdient wel nog meer aandacht op de uitvoering van het magazine (kijk dan naar het blad van Gouda).

De jury bestond uit Monique Hendriks en Jean van Dijk. De inzendingen zijn door de jury beoordeeld op originaliteit, continuïteit, commercieel resultaat, het gebruik van meerdere media en de kwaliteit van de presentatie.

Afbeelding