Afbeelding

Algemene SEO-rankingfactoren bestaan niet meer

Algemeen

Moesten online marketeers voorgaande jaren nog rekening houden met meer dan 200 algemene rankingfactoren om in de organische resultaten van Google te scoren, in 2017 spelen algemene rankingfactoren een veel kleinere rol.

De grote 'Google-updateshandleiding' is dit jaar officieel aan haar einde gekomen. Vandaag de dag heerst Googles machine learning-algoritme en die is extreem industriegevoelig. De belangrijkste factoren van nu lees je in dit artikel.

Industriespecifieke rankingfactoren
Searchmetrics, dat ieder jaar de bekende rankingfactor-whitepapers publiceert (verplicht leesvoer voor webmasters, SEO-specialisten en online marketeers), heeft daarom dit jaar geen whitepaper uitgebracht met algemene rankingfactoren.

Natuurlijk kwam dit niet als een verrassing, aangezien het bedrijf vorig jaar al aankondigde dat de inhoud simpelweg niet meer zo universeel toepasbaar was als voorheen. Rankingfactoren die van toepassing zijn op alle industrieën bestaan vrijwel niet meer.

Lees verder op FrankWatchingwww.frankwatching.com/archive/2017/11/20/algemene-seo-rankingfactoren-bestaan-niet-meer/