Afbeelding

Wat doen we in 2025 volgens Jildou van der Bijl

Algemeen

Het Lucas-Ooms Fonds bestaat vijftig jaar. Om dat jubileum te vieren vroeg het fonds vijftig mediaprofessionals om hun visie op het medialandschap in het jaar 2025.

Dat jaartal klinkt ver weg maar is dat eigenlijk niet, zeker gezien de razendsnelle en ingrijpende ontwikkelingen binnen de mediawereld. "Natuurlijk hebben we veel moois om op terug te kijken, maar we blikken bij het 50-jarig jubileum - zoals we altijd hebben gedaan - liever naar de toekomst. Júist nu", stelt LOF-voorzitter Auke Visser.

Villamedia publiceert negen visies uit het boek. Aan het woord is Jildou van der Bijl, Algemeen Hoofdredacteur LINDA en creatief directeur Mood for Magazines. Winnaar Mercur d'Or/LOF-prijs 2015.

Achter mijn bureautje op mijn werkkamer thuis, zit ik wat te filosoferen over het medialandschap in 2025, als mijn zoon Ysbrandt binnenloopt. Hij heeft –zoals gebruikelijk- zijn telefoon in zijn rechterhand en wil me iets laten zien op Instagram. Of ik tijd heb. Tuurlijk, zeg ik. Als je mij eerst even helpt. Pak een stoel.

Lees verder op Villamedia: www.villamedia.nl/artikel/lof-visies-voor-2025-jildou-van-der-bijl