Afbeelding

Hoe tackle je de ingrijpende veranderingen op Facebook?

Algemeen

Paniek onder marketeers? Facebook gaat ingrijpende veranderingen doorvoeren aan het algoritme van het nieuwsoverzicht. Het online sociale netwerk gaat meer nadruk leggen op berichten afkomstig van vrienden en familie op het startscherm van Facebook. Maar hoe blijven merken en media dan nog zichtbaar onder gebruikers van Facebook? Dit zijn de acties die bedrijven kunnen ondernemen om hun doelgroepen te kunnen blijven bereiken.

Begin januari 2018 kondigde Mark Zuckerberg aan met een bericht dat Facebook dit jaar de tijd die personen doorbrengen op Facebook goed besteedde tijd moet zijn. In het bericht onderstreept hij het belang van het onderhouden van vriendschappen op het platform, maar erkent tegelijkertijd dat Facebook in toenemende mate wordt gedomineerd door content afkomstig van merken en media. Zij plaatsen frequenter content dan vrienden en familie, waardoor de balans is verschoven door de jaren heen.

Om die balans te herstellen herziet Facebook haar visie waardoor er minder ruimte is voor berichten afkomstig van merken en media.

Lees verder op Emerce: www.emerce.nl/achtergrond/hoe-tacklet-merk-ingrijpende-veranderingen-facebook