Afbeelding
Foto: Stockfoto 123RF

Nederlandse jongeren laten Facebook en Twitter massaal vallen

Algemeen

Facebook en Twitter vinden steeds minder aansluiting bij jongeren, zo blijkt uit cijfers van Telecompaper Insights.

Het aandeel 12-15 jarigen dat een Facebook-app op zijn of haar smartphone heeft staan, daalde de afgelopen drie jaar met ruim 40 procent. Ook Twitter verliest gebruikers onder deze jongste doelgroep, terwijl Instagram en Snapchat juist terrein winnen.

Eind 2017 had 46 procent van de 12-15 jarigen de Facebook-app op zijn of haar smartphone staan. Drie jaar eerder lag dit nog op 80 procent, een daling met 34 procentpunt (ofwel 43 procent). De populariteit van Facebook Messenger liet tot en met het derde kwartaal van 2015 nog een stijging zien, maar daarna nam dit af van 50 procent naar 33 procent eind 2017.

De Twitter app komt gedurende de afgelopen drie jaar ook steeds minder vaak voor op telefoons van 12-15-jarigen. Had begin 2014 nog 55 procent de app geïnstalleerd, drie jaar later ligt dit op 18 procent, een daling van 67 procent.

Lees verder op Emerce: www.emerce.nl/nieuws/nederlandse-jongeren-laten-facebook-twitter-massaal-vallen