Afbeelding

BDUmedia test betalingsbereidheid voor huis-aan-huis-titels

Algemeen

Uitgeverij BDUmedia start voor enkele huis-aan-huis-kranten een 'vriendenactie', om lezers te vragen een titel eenmalig of maandelijks financieel te steunen. Volgens BDUmedia is het niet langer mogelijk om de gratis uitgaven enkel uit advertenties overeind te houden.

"In tegenstelling tot nieuwsmedia als lokale en regionale omroepen krijgen wij geen subsidie voor ons journalistieke werk", zegt hoofd content Norbert Witjes in de Culemborgse Courant, een van de hah-bladen voor wie een vriendenactie wordt georganiseerd.

Papier- en bezorgkosten stijgen, terwijl de inkomsten uit advertenties dalen, aldus de uitgever. "Groeiende online inkomsten kunnen dit helaas nog niet compenseren. Hierdoor staat de papieren krant onder druk. Tot nu toe konden we iedereen in de regio Culemborg gratis onafhankelijk nieuws aanbieden, maar dat model lijkt minder toekomstbestendig", aldus Witjes.

Lees verder op Villamediawww.villamedia.nl/artikel/bdumedia-test-betalingsbereidheid-voor-huis-aan-huis-titels