Afbeelding

Opinie: De coronacrisis is vooral een gemiste kans de lokale media anders te organiseren

Algemeen

‘Nu de motor van de wereldeconomie is uitgevallen, hebben we de unieke mogelijkheid om belangrijke veranderingen door te voeren in de structuur van onze economie.’ Zo begon een betoog op de opiniepagina van de Volkskrant van 25 april, ondertekend door 113 bekende en minder bekende Nederlanders. Media-minister Arie Slob had die kans ook met de miljoenen die hij aan mediabedrijven gaf. En liet hem liggen, betoogt Joost Ramaer.

‘Nu de motor van de wereldeconomie is uitgevallen, hebben we de unieke mogelijkheid om belangrijke veranderingen door te voeren in de structuur van onze economie.’ Zo begon een betoog op de opiniepagina van de Volkskrant van 25 april, ondertekend door 113 bekende en minder bekende Nederlanders. De bijbehorende petitie Sterker uit de crisis vergaarde 17.394 handtekeningen, waaronder de mijne. De overheid, aldus deze dubbele oproep, moet de miljarden aan steun om bedrijven door de lockdown heen te helpen, verbinden aan voorwaarden om ze post-pandemisch ‘duurzaam en sociaal-rechtvaardig’ te maken.

Klik hier om verder te lezen op Villamedia