Foto: Stockfoto123RF

Consumenten staan open voor reclame op vertrouwde sites en apps

Twee op de drie consumenten staan open voor online reclame op websites en apps die zij vertrouwen.

Dat blijkt uit onderzoek van Sapio Research onder 10.000 consumenten in Europa en de VS.

De mediaconsumptie is tijdens de pandemie toegenomen en geïntensiveerd. Lezers wereldwijd hechten daarbij steeds meer belang aan de betrouwbaarheid van nieuwsbronnen. Uit het onderzoek blijkt tevens dat consumenten positief staan tegenover reclame op de nieuwssites en apps die zij vertrouwen.

Het onderzoek toont aan dat 67 procent van de consumenten openstaat voor advertenties op vertrouwde platforms. 44 procent heeft een nieuw merk geprobeerd na het zien van een relevante reclame. Omgekeerd zegt 55 procent van de consumenten dat het zien van advertenties naast onbetrouwbare berichten een negatieve invloed heeft op toekomstige aankopen.

Klik hier om verder te lezen op NDP Nieuwsmedia

Meer berichten