Foto: Stockfoto 123RF

Wat doet de tweede coronagolf met ons surf-, kijk- en luistergedrag?

Hoewel we gehoopt hadden deze tweede Corona golf te vermijden, zitten we er helaas toch middenin. Tijdens de eerste golf hebben we veelvuldig Corona-media-updates gemaakt, waarin met name de mediaconsumptie centraal stond. 

We zagen een duidelijke piek in het begin van de Corona pandemie, die later langzaamaan afnam naar relatief normale proporties. Intussen zitten we in de tweede golf en zou je kunnen veronderstellen dat de nieuwswaarde minder is, we kennen het verhaal nu immers wel toch? Tijd om de data in te duiken!

Mediaconsumptie
De belangrijkste mediumtypen in Nederland zijn online, tv en radio, gemeten naar advertentievolume tenminste. Voor deze analyse gebruiken we dan ook GfK DAM voor online, SKO voor TV en NLO voor radio. Dit zijn de geldende currency onderzoeken voor deze mediumtypen en we stellen ze in op de 10+ populatie gedurende de gehele dag. Dit levert de onderstaande grafiek op voor de belangrijkste waarde: bereik.

Klik hier om verder te lezen op Spreekbuis

Meer berichten
De krant