Foto: Stockfoto 123RF

De vijf belangrijkste social media-statistieken die ook jij moet meten

Elk bedrijf wil social media zo efficiënt mogelijk inzetten. Door de statistieken op de juiste manier te meten ontdek je vanzelf welke inspanningen het meeste effect hebben. Zelfs als je niet van cijfers en statistieken houdt is het verstandig om je hierin te verdiepen. Neem maar van ons aan dat je het zelfs leuk gaat vinden. Als je eenmaal weet wat wel en niet werkt, dan kun je daar namelijk de sales- en marketingstrategie op aanpassen. Op die manier maak je gemakkelijk inzichtelijk op welke manier social media bijdraagt aan het bedrijfsresultaat.

In dit artikel bespreken we de 5 belangrijkste statistieken die je inzichtelijk moet krijgen om je social media zo effectief mogelijk in te zetten.

1. Gemiddelde Engagement Rate
Het is belangrijk om te weten hoeveel mensen reageren op de content die je op social media post. Daarvoor moet je de Engagement Rates regelmatig bekijken. Hiermee krijg je inzicht in welke posts goed scoren en meer betrokkenheid genereren. Het gemiddelde percentage zegt iets over hoeveel mensen je posts over het algemeen leuk vinden. Gebruik dit als maatstaf voor de volgende social posts. Bereik je uiteindelijk de doelgroep die je voor ogen hebt? Of moet je de inhoud aanpassen?

Hoe je dit kunt bijhouden:

• Bepaal een rapportageperiode
• Tel het totaal aantal aan betrokken reacties op voor alle posts
• (Totale Engagement Rate / aantal posts) x 100 = gemiddeld engagementpercentage

Klik hier voor het volledige artikel op FrankWatching

Meer berichten
De krant