Afbeelding
Foto: Johan van der Kolk

Eerste digitale bijeenkomst commercie succesvol, tweede op is op 4 februari

Algemeen NNP-verenigingsnieuws

De eerste digitale commerciële NNP-bijeenkomst onder leiding van Johan van der Kolk is deze week succesvol verlopen. De elf deelnemers gingen bijna twee uur met elkaar in gesprek.

Vanwege de grote belangstelling is reeds een tweede bijeenkomst gepland. Deze zal plaatsvinden op donderdag 4 februari om 09:00 uur. Hiervoor zijn inmiddels acht aanmeldingen binnen. Opgeven kan via: nnpnl@nnp.nl..

Ook voor de redactie wordt een online-bijeenkomst overwogen. Heb je onderwerpen die je graag wilt bespreken: laat het ons weten! > nnnpnl@nnp.nl 

Wat korte lijnen uit de commerciële bijeenkomst van deze week:

Aanwezig: 

Patrick Verheij

Achterhoeknieuws

Duncan Whyte

Texelse Courant

Laurens Meulenman

Regiobode

Simon Gijsbers

Kontakt Mediapartners

David Winter

VAR NWS

Hans Botter

De Toren

Maikel van der Heijden

De Nuenense Krant

Robert Jan Rijnberg

BDU

Willem Monteban

BAR Lokale Media

Harold Zuidijk

Trainews Media

Lesley van de Zande-van de Zandkruis

Groot Hellevoet

Centrale vraag tijdens de bijeenkomst: Corona…wat kunnen wij doen qua commercie?

Deze vraag houdt iedere uitgever bezig. Trend is krimpende omzetten. Feit is dat iedereen zo snel mogelijk de draad wil oppakken om de markt te bewerken. Dat lijkt op papier makkelijker gezegd dan gedaan. De Retail zit immers middenin de zwaarste periode ooit. 

Met welke concepten hebben momenteel kans van slagen?

In volgorde de besproken plannen (zonder 100% compleet te zijn) door enkelen reeds ten uitvoer gebracht:

  • Koop lokaal pagina’s (3 x plaatsen in de hoop dat de Coronamaatregelen weer wat soepeler zijn)
  • Support voor de Zorgpagina (zelfde recept als Koop Lokaal)
  • Gemeenten bezoeken met verzoek Locals tegen betaling te promoten (in breedste zin van het woord)
  • Gemeenten bieden retail ondernemers ¼ pagina gratis aan: (prijsafspraak met gemeente maken)
  • Ondernemersverenigingen/centrummanagers benaderen (tegen extra scherp Coronatarief adverteren)
  • Accountants & financierders: via advertorials boodschap laten brengen
  • Combinatiepakket maken van Print (advertorials) en video 
  • Vacatures: halve pagina’s aanbieden i.c.m. halve gratis redactionele pagina met nieuws over het bedrijf
  • Audiospecial: Podcast van 10 minuten aanbieden (redactie gaat tegen betaling interviewen)
  • Abonneekrant aanbieden: 1x per week ‘uitgeklede’ h.a.h. versie en 1 x betaalde krant met hoogwaardige content
  • KvK leden: ondernemen in (plaatsnaam invullen)
  • Betaalde columns
  • Terug naar de basis: vakken vullen op specialiteitenpagina’s
  • Advertorials/iets doen met de Zakenvrouw in het algemeen (redactionele bijdrage ’Liefde voor het vak’)


Foto: Johan van der Kolk

Afbeelding