Dentsu: groei reclamemarkt in 2021 door stijging digitale bestedingen
Foto: Stockfoto 123RF

Dentsu: groei reclamemarkt in 2021 door stijging digitale bestedingen

Lockdowns verhogen online consumptie, adverteerders volgen, staat in het rapport van dentsu.

Wereldwijd wordt er in 2021 weer een groei verwacht van 5,8 procent in advertentiebestedingen. De opleving volgt nadat de koude wind van recessie, veroorzaakt door de covid-19 pandemie, een daling bracht van 8,8 procent. De verwachting is dat pas in 2022 de bestedingen weer op het niveau zijn van het pre-pandemie tijdperk.

Dit staat in de Global Ad Spend Forecast 2021 van dentsu die deze week gepubliceerd is.

Online bestedingen beslaan de helft van het totaal
De toename in online mediaconsumptie door consumenten afgelopen jaar zorgde ervoor dat de digitale bestedingen voor het eerst wereldwijd de helft van de totale bestedingen voor zijn rekening nam. In Nederland gebeurde dit voor het eerst al in 2016 volgens het Deloitte Annual Ad Spend Report. De verwachting is dat het aandeel van digitaal wereldwijd versneld doorgroeit.

Klik hier voor het volledige bericht op Adformatie

Meer berichten
De krant