Afbeelding

DPG Media groeide flink in 2020

Algemeen

DPG Media maakte een groei door in 2020, met een toename in omzet van 8% en een bedrijfswinst van 254 miljoen euro.

In 2020 maakte DPG Media een omzet van 1,766 miljard euro (+8%). Deze omzetgroei vertaalde zich in een EBITDA-groei van 31% naar 339 miljoen euro. De bedrijfswinst klokte af op 254 miljoen euro. Na een belastinglast van 61 miljoen euro kwam de netto-groepswinst uit op 178 miljoen euro (+39%).

Publishing
De 16 landelijke en regionale nieuwsmedia merken van DPG Media lieten in 2020 allen een groei zien in betaalde oplage, in het bijzonder dankzij een toename van het aantal digitale abonnementen. Deze trend die de afgelopen jaren is ingezet hield ook in 2020 aan, naar aanleiding van de behoefte aan nieuws tijdens de coronapendemie en Amerikaanse verkiezingen.

Klik hier voor het volledige artikel op Fonk