Foto: Stockfoto 123RF - Rawpixel Ltd.

Uitgave online advertenties voor eerst hoger dan offline reclame

De uitgaven aan online reclame in de Nederlandse media lagen in 2020 voor het eerst hoger dan bestedingen aan offline advertenties. Hoewel dat al een paar jaar in de lucht hing, kwam die omslag vorig jaar deels doordat organisaties vanwege de coronacrisis minder zijn gaan besteden.

Dat berekende onderzoeksbureau Nielsen, volgens NU.nl. Volgens het bureau werd vorig jaar 4,4 miljard euro aan reclame besteed, 6 procent minder dan in 2019. 52 procent daarvan ging naar online advertenties.

Nielsen stelt dat adverteerders door de crisis terughoudender werden en dat het sluiten van fysieke winkels ervoor zorgde dat er minder geld werd uitgegeven aan reclamefolders. Bestedingen aan online reclame namen tegelijkertijd toe, wat een groei van 7,5 procent betekent ten opzichte van 2019.

Klik hier voor het volledige bericht op Villamedia

Meer berichten
De krant