Afbeelding

NOS profiteert het meest van online nieuwshonger

Algemeen

Nederlandse nieuwsmerken hebben de afgelopen jaren hun online bereik fors zien toenemen. NOS.nl is nu de best bezochte Nederlandse nieuwssite. Corona gaf een boost aan het online nieuwsgebruik in 2020, maar de groei begon al eerder (en is nog niet voorbij).

De grootste nieuwsmerken zagen in de afgelopen vijf jaar hun bereik sterk groeien. Dat blijkt uit analyse van de top 50 van het online-bereiksonderzoek van VINEX NOBO over de periode oktober 2016 – juli 2021.

NU.nl treetje omlaag
De grote winnaar is de NOS, die het bereik zag stijgen van zo’n 6,5 miljoen unieke maandelijkse bezoekers in 2016/2017 tot ruim 8 miljoen in de eerste helft van 2021. Die nieuwe toppositie ging ten koste van NU.nl; die nieuwssite was tot eind 2019 de grootste, NU.nl bereikt in 2021 bijna 8 miljoen unieke bezoekers per maand. AD.nl kwam op gelijke hoogte met NU.nl en vergrootte de voorsprong op de online editie van De Telegraaf.

Klik hier voor het volledige artikel op SVDJ