Afbeelding

SVDJ Accelerator van start: ‘Door met innovatie bezig te zijn, houden we onszelf een spiegel voor’

Algemeen

Klantensegment, waardepropositie, key partnerships: bij een groot deel van de deelnemers aan de Accelerator, het innovatietraject van het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek, doen deze woorden nog niet direct een lampje branden. Toch zullen de deelnemers zich die termen – onderdeel van het Business Model Canvas – de komende zeven maanden eigen maken, terwijl ze met behulp van zelfbedachte experimenten hun innovatieve journalistieke businessideeën verder uitwerken. 

‘Een Business Model Canvas is het verhaal over jouw plan dat je kunt uitleggen aan de buitenwereld, maar ook een middel om te checken of de aannames die je doet over jouw bedrijfsmodel kloppen,’ licht workshopleider Jille Sol toe. Op de vloer van de Social Impact Factory in Utrecht waar de deelnemer van de Accelerator op zaterdag 14 mei voor het eerst bij elkaar komen, heeft hij voor het gemak met tape een groot canvas gemaakt waarin de verschillende onderdelen van het bedrijfsmodel zijn getekend. Met grote passen stapt hij van rechts naar links door de verschillende vakken. 

Klik hier om verder te lezen op SVDJ