Afbeelding
Foto: Stockfoto 123RF

Benchmark helpt uitgevers waarde online reclame te vergroten

Algemeen

Een nieuwe datastudie laat uitgevers zien hoe zij hun online reclame beter kunnen vermarkten.

De grootschalige analyse van Sovrn geeft uitgevers handvatten om hun online advertenties beter af te stemmen op de adverteerderswensen. Het Sovrn Data Collective heeft op basis van data van 6.000 onafhankelijke uitgevers de advertentieprestaties van de sector in kaart gebracht. Daarbij zijn 25 miljard paginaweergaven op 60.000 websites geanalyseerd.

Uitdaging uitgevers
Op de complexe markt van digitale reclame hebben veel uitgevers moeite om betrouwbare benchmarkgegevens te verzamelen. Zonder die informatie is het moeilijk om hun prestaties te vergelijken met die van de concurrentie.

Het rapport van Sovrn bevat de geaggregeerde bevindingen van een groot deel van de markt. De studie laat zien dat de advertentieopbrengsten per regio, Umfeld, positie en doelgroep sterk verschillen. Op elk punt worden er aanwijzingen gegeven om de reclame op de sites te optimaliseren.

Klik hier voor het volledige artikel op NDP Nieuwsmedia