• Bart de Vries.
• Bart de Vries. Foto: Aangeleverd

Nationale merken ontdekken de kracht van huis-aan-huiskranten

Algemeen

Een massabereik met een lokaal karakter. Steeds meer nationale adverteerders ontdekken hyperlokaal adverteren in huis-aan-huiskranten.

‘We hebben een heel goed eerste kwartaal achter de rug’, zegt managing director Bart de Vries van HYPR. ‘We zien dat meer adverteerders lokale media inschakelen. Daar zitten grote merken bij; nationale adverteerders. Ons verhaal slaat duidelijk aan bij adverteerders en mediabureaus.’ 

HYPR is het centrale saleshuis voor de huis-aan-huiskranten en lokale nieuwssites in Nederland. Als one-stop-shop biedt HYPR adverteerders met één telefoontje toegang tot 562 titels van huis-aan-huiskranten met een totale oplage van 13 miljoen en 762 lokale nieuwssites. 

Adverteerders kunnen via die lokale media niet alleen een breed massapubliek bereiken, maar ook selecties draaien op specifieke doelgroepen.

In de haarvaten van de samenleving

De Vries: ‘Lokale media zitten in de haarvaten van de samenleving. Ze dringen door tot doelgroepen die andere media moeilijker bereiken. Zo bereiken wij bijvoorbeeld in absolute zin meer allochtonen dan andere reguliere media en dit is voor veel adverteerders toch een belangrijke kopersgroep. Ook zijn we sterk vertegenwoordigd in de doelgroep 45+. Nederland vergrijst natuurlijk, maar commercieel is dit wel een interessante groep met in algemene zin meer vrije tijd en een hoger besteedbaar inkomen.’

Klik hier voor het volledige artikel op Adformatie