Afbeelding

Jeroen Verkroost naar Adoptiq

Algemeen

Jeroen Verkroost is in dienst getreden bij advertentieplatform Adoptiq, een marktplaats die digitale media-inkoop faciliteert voor papieren kranten en tijdschriften.

Verkroost werkte eerder voor de Persgroep als chief digital officer en is nog steeds interimdirecteur bij IAB Nederland. Daarnaast is hij nu eindverantwoordelijk voor de dagelijkse operaties van Adoptiq.

"Het is een start-up van twee jaar met dertig man in dienst die de papieren reclame-inventory van kranten en tijdschriften digitaal ontsluit."

De meeste reclameruimte in papieren uitgaven wordt nu nog telefonisch verkocht. De uitgevers die aan het Nederlandse systeem zijn verbonden, kunnen aangeven welk aanbod ze aan adverteerders beschibkaar maken. En tegen welke voorwaarden. Ze automatiseren de papieren reclameverkoop.

"Op termijn gaan we naar audience buying. Maar we faciliteren net zo goed het verkopen van reclameposities in de aangesloten titels. Dat is waar adverteerders om vragen."

Lees verder op Emerce: www.emerce.nl/nieuws/jeroen-verkroost-adoptiq