Afbeelding
Foto: Stockfoto 123RF

DPG Media verkoopt huis-aan-huiskranten aan Rodi Media, Kontakt Mediapartners, Em. de Jong/Telstar Mediagroep

Algemeen NNP-verenigingsnieuws

DPG Media verkoopt (het merendeel) van haar huis-aan-huiskranten aan verschillende lokale uitgeverijen, waaronder Rodi Media, Kontakt Mediapartners, Em. de Jong/Telstar Mediagroep. 

Met de juiste focus én vernieuwingsdrang is de rol van de huis-aan-huiskranten nog lang niet uitgespeeld. “Lokale content die er toe doet is van groot belang”, meent Floor de Groot, directeur van Kontakt Mediapartners in Goudriaan (uitgever titels Het Kontakt). “Het bereik van de huis-aan-huistitels is enorm, evenals de gemiddelde leesduur en de waardering. In combinatie met een online-vernieuwingsslag zit er nog altijd muziek in onze sector.”

Lokale verbinder
Erhard Soetenbroek, directeur Telstar Mediagroep: “We zijn de afgelopen jaren significant gegroeid in het aantal dorpen en steden waar we actief zijn als uitgever van lokaal nieuws. Deze overname sluit hier mooi op aan. Door het grote bereik van de huis-aan-huiskranten te combineren met onze online nieuwsmedia en marketingdiensten, hebben wij een divers portfolio waarmee we klanten kunnen helpen bij het bereiken van hun doelen. Wij zien de toekomst, in onze rol als lokale verbinder, dan ook positief tegemoet.”

Missie
Matthijs Malipaard, Commercieel Directeur Rodi Media: “Door de samenwerking binnen AdLocal borgen we het immense bereik en de waarde van huis-aan-huiscommunicatie. Met de overname gaat Rodi Media verder op de ingeslagen weg om onze missie te vervullen: verbindingen creëren via crossmediale communicatie en daarmee de lokale samenleving laten bloeien.”

Focus
Vanuit de samenwerking binnen AdLocal (platform waarin uitgevers samenwerken op advertentioneel gebied, red.) zijn gesprekken gevoerd tussen DPG Media en diverse lokale/regionale uitgevers over wie het beste de lokale huis-aan-huiskranten kan exploiteren, zodat deze kranten hun rol in de maatschappij zo goed mogelijk kunnen blijven vervullen. De conclusie is dat de huis-aan-huiskranten de beste toekomst hebben bij partijen die zich volledig focussen op dit product. DPG Media verkoopt (het merendeel) van haar huis-aan-huiskranten dan ook aan verschillende lokale uitgeverijen, waaronder Kontakt Mediapartners, Em. de Jong/Telstar Mediagroep en Rodi Media.

Investeren
Jan van Dun, directeur Local Media DPG Media: “Ook DPG Media blijft onverminderd investeren in regionale en lokale journalistiek: met zeven regionale titels met in totaal 67 edities. Daarnaast werken binnen DPG Media inmiddels ruim 60 collega’s aan bijna veertig edities van het lokale platform In De Buurt. Er blijft tevens een samenwerking tussen de nieuwe eigenaren en DPG Media, omdat DPG Media vanuit AdLocal de nationale advertentieverkoop blijft uitvoeren.”

De verkoop is onder voorbehoud van positief advies van de ondernemingsraad van DPG Media.