Afbeelding

Inspirerende 'Snertdag' over online-strategie

Algemeen

De 'Snertdag' voor uitgevers, die woensdag 4 november bij de NNP werd gehouden, was - ondanks de naam - zonder meer inspirerend, zo oordeelden de aanwezige NNP-leden. De snert stond (letterlijk) op het menu aan het eind van de bijeenkomst, maar de ingrediënten van het middagprogramma raakten actuele zaken. En dan met name de wereld van online waar elke uitgever inmiddels wel mee te maken heeft.

De middag begon met een introductie van voorzitter Roy Keller, waarna Frank-Paul ter Berg een presentatie verzorgde over online-strategie. Michael Chitoe legde vervolgens uit hoe je een eigen advertentieveiling kunt opzetten en koppelen aan printomzet.

De opzet van Adoptiq, een landelijk advertentienetwerk, waarbij deelnemende NNP-leden voor landelijke adverteerders bereikbaar zijn, werd toegelicht door Robert Luttik.

De NNP-leden Johan van der Kolk (Brugmedia) en Henk van Zanten (Uitgeverij West Media) vertelden over de stand van zaken binnen hun eigen organisatie. Zo legde Henk uit waarom zijn organisatie nog geen echte online-strategie heeft ontwikkeld, terwijl Johan uitlegde wat de online-strategie bij BrugMedia aan successen heeft gebracht.

Er was ruimschoots gelegenheid om vragen te stellen en met elkaar van gedachten te wisselen -  ook tijdens de culinaire snert-afsluiting.