Afbeelding

Uitgevers besteden steeds minder aandacht aan Twitter

Algemeen

Wekelijks maakt Elger van der Wel een overzicht van de interessantste artikelen over innovatie in de journalistiek en media. Deze keer onder meer over het mogelijk naderende einde van Twitter en hoe Snapchat juist aan de weg timmert.

Momenteel zitten we al midden in december en ik verwacht dat er de komende weken steeds minder interessante content zal zijn om te delen. Ik wil dan ook een mooie terugblik gaan maken op het afgelopen jaar, maar daar kan ik jou hulp goed bij gebruiken. Wat vond jij de meest interessante ontwikkeling in de journalistiek en media van dit jaar? Laat maar weten in de reacties onder dit artikel.

Twitter

Uitgevers verliezen hun aandacht voor Twitter (DigiDay)

Facebook, Facebook, Facebook. En natuurlijk tegenwoordig Instagram en Snapchat. De focus van media ligt steeds minder op Twitter. Al zijn er uitgevers die er nog steeds vol op inzetten.

Deze verschuiving voelt heel logisch in het huidige social-medialandschap. Facebook is de afgelopen jaren gewoon veel belangrijker geworden. Daarnaast sluit hij aan bij de negatieve ontwikkeling van Twitter het laatste jaar. De kans dat het bedrijf het tij nog kan keren, wordt steeds kleiner.

Lees verder op De Nieuwe Reporter: www.denieuwereporter.nl/2016/12/uitgevers-besteden-steeds-minder-aandacht-aan-twitter-is-het-over-voor-het-medium/