Afbeelding
Foto: Stockfoto 123RF

Op welke social media bereik je verschillende generaties?

Algemeen

Intensief gebruik van Facebook is voor veel Nederlanders verleden tijd, vooral voor de jongste generaties. Toch zijn we social media nog lang niet beu en blijven vooral Facebook en Instagram een uitstekend middel om een breed scala aan doelgroepen te bereiken.

Dit blijkt uit de nieuwste editie van 'What's happening online', het jaarlijkse onderzoek dat een kijkje neemt in digitaal Nederland.

WhatsApp #1, Instagram en Snapchat in de lift
Ruim negen op de tien Nederlanders maken in 2018 actief gebruik van minimaal één online netwerk en gemiddeld zijn we op drie netwerken actief. WhatsApp is het populairst: in 2018 noemt vier vijfde zich een actieve gebruiker. Facebook ligt in gebruik niet ver achter, in 2018 gebruikt 75 procent het sociale netwerk actief. Dagelijks is 83 procent van de Facebookgebruikers op het netwerk te vinden.

Het andere grote netwerk dat onder de paraplu van Facebook valt wordt weer meer gebruikt: de lijn van Instagram stijgt steeds verder. Drie op de tien Nederlanders maakt actief gebruik van dit visuele sociale netwerk. Maar niet alleen via Insta delen we actief foto's, video's en (live) stories, Nederlanders gaan anno 2018 ook iets vaker Snapchattend door het leven.

Lees verder op Frankwatchingwww.frankwatching.com/archive/2018/06/26/op-welke-social-media-bereik-je-verschillende-generaties-onderzoek/