Foto: Stockfoto 123RF
onderzoek

De staat van social in 2019

Hoe staat social media ervoor, zo aan het begin van 2019? Waar besteden marketeers wereldwijd hun tijd aan en waar worstelen ze mee? In dit artikel deel ik de opvallendste resultaten uit het nieuwste Buffer-onderzoek met je.

Buffer (bekend van de socialmedia-tool) doet elk jaar onderzoek naar social media. Het bedrijf vraagt zich af hoe marketeers wereldwijd denken over social media, wat werkt, en hoe de industrie verandert. Aan de editie van 2019 deden 1842 marketingprofessionals mee.

De ROI van social media
Opvallend: 58,8 procent van de marketeers in het onderzoek noemt socialmedia-marketing een erg belangrijk onderdeel van hun marketingstrategie (en 30,5% enigszins belangrijk). Toch twijfelt 19 procent van de ondervraagden nog steeds over hoe ze de effectiviteit van socials moeten meten.

Lees verder op FrankWatching: www.frankwatching.com/archive/2019/01/25/de-staat-van-social-in-2019-onderzoek/

Meer berichten