LinkedIn: vruchtbare grond voor nieuwsmedia?

LinkedIn groeit in Nederland. En de gebruikers lezen volgens onderzoek graag diepgaande nieuwsartikelen. 'LinkedIn is voor ons nu belangrijker dan Facebook.'

In april maakte LinkedIn het mogelijk om berichten behalve van een like, ook van de reacties 'gefeliciteerd', 'geweldig', 'verhelderend' en 'nieuwsgierig' te voorzien. Een veelzeggend besluit. Van een slaapverwekkende cv-site vol jargon, is LinkedIn steeds meer een volwaardig sociaal medium geworden. Nog altijd serieuzer dan Facebook – waar de emoties wat primairder zijn ('grappig', 'verdrietig', 'boos') – maar toch.

Met die ontwikkeling gaat gebruikersgroei gepaard. Begin 2019 hadden 4,6 miljoen Nederlanders een account op LinkedIn; 6 procent meer dan een jaar eerder. Ter vergelijking: er zijn 2,5 miljoen Nederlandse twitteraars en op Facebook zitten 6,8 miljoen Nederlanders. En waar het aantal dagelijkse gebruikers van zowel Twitter als Facebook met 10 procent daalde, groeide dat getal bij LinkedIn met 19 procent tot 611.000. (Bron: MarketingFacts/Newcom Research & Consultancy.)

Klik hier om verder te lezen op SVDJ

Meer berichten