Foto: Stockfoto 123RF

Bereik gedrukte dagbladen stabiel, digitaal bezoek stijgt

Het bereik van de betaalde dagbladen is nog altijd fors. Dat blijkt uit NOM Printmonitor 2020-III.

Op een gemiddelde dag lezen ruim 5 miljoen dertienplussers een of enkele gedrukte dagbladen. Dat staat voor 36 procent van de Nederlanders.

De printedities van landelijke dagbladen bereiken dagelijks 22 procent van de bevolking. De regionale titels behalen samen dagelijks een bereik van 2,8 miljoen dertienplussers, ofwel 19 procent. De bereikscijfers van de regiotitels zijn eerder in de NOM Regiomonitor 2020 gepubliceerd.

Groei online bereik
Het printbereik van dagbladmerken blijft binnen het crossmediale aanbod van de uitgevers op peil. Regionale dagbladen hebben het bereik vastgehouden (index 100), terwijl landelijke dagbladen in deze meting op een geringe daling (index 98) uitkomen.

De groei van dagbladmerken is te vinden in de digitale domeinen. Inmiddels bekijkt ruim een kwart van de Nederlanders dagelijks één of meer sites of apps van dagbladen. De online bereikscijfers zijn in dezelfde rapportageperiode met 5 procent gestegen. De regionale dagbladsites en -apps lijken met 8 procent groei zelfs een inhaalslag te maken.

Klik hier om verder te lezen op NDP Nieuwsmedia

Meer berichten