Zeven belangrijke trends in social advertising voor 2021
Foto: Stockfoto123RF

Zeven belangrijke trends in social advertising voor 2021

De wereld van social advertising wordt sterk beïnvloed door de ontwikkelingen van dit jaar. Maar wat zal 2021 brengen voor adverteerders, marketeers en makers? In dit artikel beschrijf ik 7 trends die je niet mag missen. 

De trends in social advertising hangen sterk aan de onverwachte ontwikkelingen van 2020. Zo was er een sterke daling van bijvoorbeeld de CPM’s op social media zichtbaar rond maart/april, door een afname in concurrentie. Ook zagen we een sterk toenemende activiteit van gebruikers op social media vanwege (onder andere) het thuiswerken en de gedeeltelijke lockdown

Gek genoeg bleek de invloed van COVID-19 op marktleider Facebook beperkt. Zelfs in het rampzalige tweede kwartaal van 2020 was er groei voor Facebook, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Google. En dat terwijl er naast de coronacrisis ook het welbekende advertising-boycot was. Ook die kon Facebook niet doen wankelen.

2020 stond ook bol van de discussies en ontwikkelingen op het vlak van privacy en transparantie in social advertising. Die discussies hebben een onomkeerbare trend bewerkstelligd waarbij we zien dat de gebruiker steeds meer op de voorgrond komt te staan. En (de roep om) regulering neemt toe, zoals ik omschreef in mijn eerdere artikel over de socialmedia-trends voor 2021.

Klik hier voor het volledige artikel op FrankWatching

Meer berichten
De krant