
Zeven belangrijke trends in social advertising voor 2021
De wereld van social advertising wordt sterk beïnvloed door de ontwikkelingen van dit jaar. Maar wat zal 2021 brengen voor adverteerders, marketeers en makers? In dit artikel beschrijf ik 7 trends die je niet mag missen.
De trends in social advertising hangen sterk aan de onverwachte ontwikkelingen van 2020. Zo was er een sterke daling van bijvoorbeeld de CPM’s op social media zichtbaar rond maart/april, door een afname in concurrentie. Ook zagen we een sterk toenemende activiteit van gebruikers op social media vanwege (onder andere) het thuiswerken en de gedeeltelijke lockdown.
Gek genoeg bleek de invloed van COVID-19 op marktleider Facebook beperkt. Zelfs in het rampzalige tweede kwartaal van 2020 was er groei voor Facebook, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Google. En dat terwijl er naast de coronacrisis ook het welbekende advertising-boycot was. Ook die kon Facebook niet doen wankelen.
2020 stond ook bol van de discussies en ontwikkelingen op het vlak van privacy en transparantie in social advertising. Die discussies hebben een onomkeerbare trend bewerkstelligd waarbij we zien dat de gebruiker steeds meer op de voorgrond komt te staan. En (de roep om) regulering neemt toe, zoals ik omschreef in mijn eerdere artikel over de socialmedia-trends voor 2021.
-
Journalistiek werk mogelijk onder avondklok, met perskaart en werkgeversverklaringen
22 uur geleden
-
Bij invoeren avondklok kunnen journalisten hun werk blijven doen
2 dagen geleden
-
Nederlander besteedt 72% internettijd op mobiel
3 dagen geleden
-
Vijf simpele social media trends voor 2021
3 dagen geleden
-
Ons bijzondere online gedrag in 2020 in NOBO-cijfers
4 dagen geleden
-
4 dagen geleden
-
Lokale krant Peel en Maas voelt zich onder druk gezet door burgemeester van Venray
7 dagen geleden
-
7 dagen geleden
-
8 dagen geleden
-
Nieuwe cao voor het Uitgeverijbedrijf nog zonder ‘gezond speelveld’ freelancers
8 dagen geleden
-
Nederlander wil meer grip op persoonlijke gegevens
14 jan, 08:02
-
Deze 26 projecten gaan in 2021 de onderzoeksjournalistiek in Nederland versterken
7 jan, 17:07
-
LinkedIn in 2021: 4 trends en 7 nieuwe functionaliteiten
6 jan, 11:15
-
Tweede aanvraagronde geopend voor freelance journalisten en fotografen die financieel geraakt zijn door corona
5 jan, 12:45
-
Wereldwijd meer dan 600 journalisten om het leven gekomen door coronavirus
5 jan, 12:44
-
Mediaraad Amstelveen steunt eerste drie journalistieke projecten
4 jan, 13:19
-
500 euro boete voor journalist De Gelderlander na kopen illegaal vuurwerk
4 jan, 09:42
-
Tooltips: dit waren de tien beste tools van 2020!
2 jan, 12:32
-
De beste kop stond op Nu.nl: Burgemeesters: bij illegale feesten treden wij op
21 dec 2020, 12:27
-
Twitter draait aanpassing retweetknop terug, te weinig effect in aanpak tegen nepnieuws
17 dec 2020, 11:34
-
Volgend jaar aparte studentenregeling Leids Mediafonds
17 dec 2020, 07:59
-
16 dec 2020, 16:12
-
Amersfoort stelt subsidieregeling voor lokale journalistiek weer open
14 dec 2020, 11:03
-
Nieuwe regels bij inzenden voor De Tegel
14 dec 2020, 11:03
Nieuwsoverzicht
-
Journalistiek werk mogelijk onder avondklok, met perskaart en werkgeversverklaringen
22 uur geleden
-
Bij invoeren avondklok kunnen journalisten hun werk blijven doen
2 dagen geleden
-
Nederlander besteedt 72% internettijd op mobiel
3 dagen geleden
-
Vijf simpele social media trends voor 2021
3 dagen geleden
-
Ons bijzondere online gedrag in 2020 in NOBO-cijfers
4 dagen geleden