Foto: Stockfoto 123RF

De opkomst van de betaalde nieuwsbrief

De betaalde nieuwsbrief staat enorm in de belangstelling. Verschillende platforms investeren in deze technologie. Niet alleen mediamerken kiezen steeds vaker voor dit verdienmodel, ook individuele schrijver gebruiken betaalde nieuwsbrieven om lezers te binden en geld te verdienen met content. En vooral voor de groep onafhankelijke schrijvers en journalisten komen er steeds meer nieuwe kansen.

Mike Isaac, columnist bij The New York Times, voorspelt dat onze inbox ‘uiteindelijk een aantrekkelijker nieuwsmedium wordt dan nieuwssites’. En uit de hernieuwde belangstelling voor dit ‘oude’ medium, kan hij nog weleens gelijk krijgen.

Twitter neemt Revue over
Twitter heeft eind januari het Nederlandse nieuwsbrief platform Revue opgekocht. Kayvon Beykpour, productleider bij Twitter zei hierover: “Met de enorme gemeenschap van schrijvers en lezers op Twitter, zijn we uniek gepositioneerd om organisaties en schrijvers te helpen hun lezerspubliek sneller en op een veel grotere schaal te laten groeien dan waar dan ook. Veel gevestigde schrijvers en uitgevers hebben hun merk op Twitter opgebouwd en een publiek verzameld dat hongerig is naar het volgende artikel of perspectief dat ze tweeten.”

Klik hier voor het volledige artikel op Bladendokter

Meer berichten
De krant