Foto: Stockfoto 123RF

De levenscyclus van social media: einde LinkedIn in zicht?

Het ene platform volgt het andere op, maar geen enkel platform biedt de zakelijke kansen als LinkedIn momenteel doet. Het verbaast me dat veel mensen LinkedIn nog altijd zien als een sociaal medium in plaats van een ‘business generator’. Het verbaast mij eigenlijk nóg meer dat we socialmedia-platformen pas echt zakelijk gaan inzetten als deze op hun retour zijn. Hoe zit dit eigenlijk

Een voorbeeld hiervan zagen we in de eerste jaren van Facebook, waar de early adopters de mooiste ervaringen deelden en viral gingen. Dit motiveerde een hoop mensen om zich ook naar dit platform te bewegen. Maar toen Facebook verzadigd raakte en de late majority zijn toetreding had gedaan, steeg het aantal advertenties enorm.

Maar staat dit fenomeen dan op zichzelf? Nee, wij als gebruiker gaan eerst met de hakken in het zand en willen een proof of concept zien, maar het nadeel hiervan is dat het platform dan al verzadigd is. Er is organisch geen bereik meer te genereren en de advertentieprijs gaat door het dak. Maar hoe kan dit? Dit heeft allemaal te maken met ”The Law of the Double Peak”.

Klik hier voor het volledige bericht op FrankWatching

Meer berichten
De krant