Foto:
NNP-verenigingsnieuws

BrugMedia neemt weekblad de Peperbus over

ZWOLLE • Zwolle heeft vanaf 1 oktober één huis-aan-huiskrant: weekblad de Swollenaer met daarin opgenomen de Peperbus. BrugMedia, uitgever van de Swollenaer, heeft de Peperbus overgenomen van DPG Media.

DPG Media verkoopt het merendeel van haar huis-aan-huiskranten aan verschillende lokale uitgeverijen. 

“Wij denken dat de huis-aan-huiskranten de beste toekomst tegemoet zien bij partijen die zich volledig richten op dit product”, zegt Jan van Dun, algemeen directeur local media van DPG Media: “De markt blijft steeds in ontwikkeling en in veel steden en gemeenten is nog slechts plaats voor één huis-aan-huiskrant.” 

Marktleider
Die mening deelt Bauke Hoekstra, algemeen directeur van BrugMedia. “Onze visie is dat er alleen plaats is voor de marktleider. Wij zijn dat met de Swollenaer al geruime tijd, evenals met de Brug in Kampen, de Stadskoerier in Zwartewaterland, Zeewolde Actueel en de Schaapskooi op de Veluwe. Als uitgeverij van lokale media willen we in de haarvaten van de samenleving zitten.”

“Die positie breiden we verder uit”, vult commercieel directeur Johan van der Kolk aan. “Met onze kranten en digitale media bereiken we enorm veel mensen, wat ook voor adverteerders erg interessant blijft. Zo heeft de Swollenaer een wekelijkse oplage van 53.000 stuks én een groot bereik via de site en social media. We zijn blij met de overname en willen Zwollenaren nog lang van lokaal nieuws voorzien.”

Meer berichten
De krant