Afbeelding
Foto: Stockfoto 123RF

Vijf opvallende visuele trends voor social media in 2022

Algemeen

Het einde van het jaar nadert. Het einde van een gek, soms saai, soms verwarrend jaar. Eén van de constanten was dat de socialmediatrein vrolijk door denderde. Wat kunnen we verwachten in 2022? En dan vooral: wat gaat inhoudelijk gedeeld worden op de verschillende, visueel ingestelde kanalen? Ik som ze voor je op: de vijf visuele trends, waar we in 2022 níet omheen kunnen.

In 2021 maakte TikTok een explosieve groei door, vooral onder volwassenen (Coosto). Ook werd het platform veel intensiever gebruikt en maakt het steeds vaker deel uit van de contentstrategie van merken.

Na een fikse groei in 2020 lijken Pinterest en Instagram nu te stabiliseren in het aantal gebruikers en worden beide kanalen reeds veelvuldig ingezet door merken. Vooral merken die wat te verkopen hebben in de lifestyle-hoek, want de shoppable links en tags hebben de stap naar het directe verkoopkanaal enorm verkleind. Daarnaast worden de visuele zoekopties op beide kanalen steeds groter, waardoor ze steeds meer als zoekmachine gaan fungeren.

Klik hier voor het volledige artikel op FrankWatching

!