Afbeelding
Foto: Stockfoto 123RF

Vijf social media trends in 2022

Algemeen

Het nieuwe jaar is gestart, dus doen experts en trendwatchers weer volop voorspellingen voor 2022. Zo ook voor social media. Zoals we allemaal wel weten volgen de ontwikkelingen elkaar op socials in een razend tempo op. Algoritmes wijzigen, de voorkeur voor communicatiemiddelen verandert en er ontstaan nieuwe platforms. Net als in 2021 kijken we ook dit jaar vooruit op wat we kunnen verwachten het komende jaar.

1. Korte video’s worden de nieuwe norm
Video scoort al een aantal jaar goed op de social mediakanalen. Zeker korte filmpjes. Denk aan Reels op Instagram, maar ook de video’s die je daar als gebruiker in de story’s kunt plaatsen (maximaal 15 seconden per filmpje). Dit moedigt gebruikers van het platform aan om de video’s vooral kort te houden. Creatieve, vermakelijke video’s doen het op Instagram goed en dat is ook precies wat ze willen zien, liet Adam Mosseri (Head of Instagram) onlangs weten. Meer filmen dus de komende periode! Die korte filmpjes passen weer goed bij wat ‘wij’ gebruikers willen, want onze aandachtsspanne is kort.

Een Reel mag maximaal 30 seconden duren, een video op TikTok 60 seconden en op Twitter 2 minuten en 20 seconden. Meer zin in uitgebreide content? Dat vind je vooral op het nog immer populaire YouTube.

Klik hier voor het volledige artikel op DutchCowboys