
Corona zorgt ook in 2021 voor hoog online mediagebruik
AlgemeenDe hoge mate van digitale mediaconsumptie die in 2020 door de uitbraak van het coronavirus is ontstaan hield ook in 2021 aan. Vooral het gebruik van social media, (video)bellen, chatten en appen is toegenomen. Dat stelt onderzoeksbureau GfK in het onderzoek “Trends in digitale media”.
Sinds de uitbraak van het coronavirus en de daarbij behorende maatregelen zijn meer gebruik gaan maken van digitale communicatie. Vooral het gebruik van social media, (video)bellen, chatten en appen is sinds de start van de pandemie toegenomen.
In 2021 communiceert 90% van de Nederlanders weleens via sociale media en een opvallende 75% maakt gebruik van videobellen. Ten opzichte van 2020 zijn Nederlanders zelfs nog meer gaan chatten en appen. Maar liefst 94% van de Nederlanders appt of chat minimaal een keer per week. Whatsapp is daarmee veruit het meest gebruikte platform, op afstand gevolgd door Messenger en Facebook.




