Afbeelding
Foto: Stockfoto 123RF

OOH-verwachtingen 2024: groei bestedingen richting 10%

Algemeen

Het jaar 2023 nadert het einde. Dit jaar wordt waarschijnlijk net als 2022 een recordjaar voor OOH (inclusief digitaal) als gekeken wordt naar de omzetten in de markt. In 2024 wordt het nieuwe bereiksonderzoek voor buitenreclame (BRO) gelanceerd en is een aansluiting met het Nationaal Media Onderzoek (NMO) aanstaande. Outreach peilde de verwachtingen van een aantal leden over onder andere de bestedingen, regelgeving en AI.

De verwachtingen voor 2024 zijn ronduit positief als het gaat om de bestedingen aan OOH. De groei zal volgens de ondervraagde leden van Outreach tussen de 3 en 10% liggen. Als de meter richting de 10% uitslaat kruipt het budget richting de € 300 miljoen in 2024.

De groei wordt vooral aangejaagd door een groter aanbod, de verdere digitalisering en de introductie van het nieuwe BRO. Het massabereik van OOH wordt daarmee nog inzichtelijker gemaakt. OOH wordt in z’n algemeenheid gezien als het enige overgebleven massamedium en dat zal budgetten blijven aantrekken uit andere mediumtypen. In dit kader worden vooral televisie (dalende kijktijd) en online (digitaal/programmatic) genoemd.

Klik hier voor het volledige artikel op Fonk