LinkedIn in 2018: de trends & 5 nieuwe functionaliteiten

Het nieuwe jaar is begonnen en als het goed is heb je jouw marketing- en contentstrategie voor dit jaar al op de plank, toch? Maar… heb jij hierin ook rekening gehouden met de belangrijkste ontwikkelingen bij LinkedIn? Er zijn namelijk wat dingen die je als marketing- of communicatieprofessional zou moeten weten om je B2B-strategie tot een (nog) groter succes te maken.

Voordat we een blik werpen op de op handen zijnde wijzigingen in 2018, nemen we je eerst mee in twee belangrijke trends op LinkedIn. Twee ontwikkelingen die weliswaar zijn gestart in 2017, maar die zeker in 2018 verder vorm gaan krijgen!

1. Op zoek naar de heilige graal: het algoritme

De eerste ontwikkeling die wij zien is dat de hoeveelheid content én de kwaliteit van de content in de tijdlijn enorm is toegenomen. En dus rijst de vraag: Hoe onderscheid je jezelf of jouw bedrijf in dit speelveld? Meer en meer mensen gaan daarom op zoek naar de heilige graal van LinkedIn. Want hoe werkt dat algoritme nou? Een exact antwoord is er niet, omdat het een grote black box is waar continu optimalisatieslagen plaatsvinden. Het afgelopen jaar merkte je daar best veel van op LinkedIn. Want waarom krijg je bepaalde updates van personen en bedrijven áltijd in je timeline te zien en van andere personen binnen je netwerk helemaal niet? En waarom worden bepaalde LinkedIn Pulse-blogs tegenwoordig nauwelijks meer verspreid in je netwerk?

Lees verder op Frankwatching: www.frankwatching.com/archive/2018/01/08/linkedin-in-2018-de-trends-5-nieuwe-functionaliteiten/

Meer berichten