Media krijgen meer mogelijkheden om te analyseren hoe goed ze het doen op Facebook

Facebooktool CrowdTangle gaat het mediabedrijven makkelijker maken om hun pagina's en die van concurrenten te analyseren. Dat maakte het bedrijf bekend tijdens de GEN Summit in Lissabon.

De tool CrowdTangle gaat zijn functionaliteiten uitbreiden om mediabedrijven beter in staat te stellen hun Facebookpagina's en die van concurrenten te analyseren. Dat maakte het bedrijf bekend tijdens de GEN Summit in Lissabon.

Facebook kondigde begin dit jaar een aantal grote veranderingen in het Facebook-algoritme aan. Kern van de veranderingen was dat clickbait afgestraft zou worden, en zogenaamde 'betekenisvolle content' beloond. Of content betekenisvol is, meet Facebook onder andere aan de hand van de hoogte van de engagement rate, de mate waarin mensen liken, delen en reageren.

CrowdTangle helpt mediabedrijven om die betrokkenheid te vergroten. Goed presterende content komt hoger in de Facebook News Feed te staan en dat zorgt volgens CrowdTangle-medewerker Christopher Miles voor meer verkeer.

Facebookpagina's van concurrenten
CrowdTangle analyseert hoe mediabedrijven hun publiek via sociale media bereiken, en wat de kwaliteit van dat bereik is. Daarnaast kunnen gebruikers maximaal tien andere Facebookpagina's analyseren, bijvoorbeeld pagina's van concurrenten. Die laatste functionaliteit wordt op dit moment uitgebreid. Gebruikers krijgen binnen een paar weken de mogelijkheid om lijsten met Facebookpagina's te maken en die pagina's en lijsten met elkaar te vergelijken.

Lees verder op SVDJ: www.svdj.nl/nieuws/media-mogelijkheden-analyseren-facebook/

reageer als eerste
Meer berichten