Negen redenen waarom je moet adverteren in huis-aan-huisbladen

Wie een grote dekking wil in een lokaal afzetgebied, een direct en groot bereik en een sympathiek Umfeld wil hebben, moet adverteren in regionale huis-aan-huisbladen.

Zowel informatieve als actiematige als imago-advertenties doen het goed in huis-aan-huisbladen. Bovendien is deze vorm van massareclame heel goed te betalen. Hieronder volgen de 9 redenen waarom je als ondernemer niet buiten het lokale krantje kunt.

1. GROOT BEREIK IN HUIS-AAN-HUISBLADEN.
Huis-aan-huisbladen zijn nog steeds ongekend populair. Ruim 90% van de Nederlanders leest een gratis huis-aan-huisblad, en 62% zelfs elke week.

Dat blijkt uit een groot nationaal media-onderzoek.

Het bereik van huis-aan-huisbladen is groot. Ruim 90% bereik betekent dat bijna 12 miljoen Nederlanders van 13 jaar of ouder een huis-aan-huisblad lezen. Het gemiddelde bereik van een nummer (doorgaans wekelijks verschijnend) is 62%, oftewel ruim acht miljoen Nederlanders.

Per huishouden worden in Nederland gemiddeld 3,3 gratis huis-aan-huisbladen verspreid.

NEE/NEE? JA!
Zelfs mensen met een Nee/Nee-sticker op de brievenbus worden redelijk goed bereikt met een huis-aan-huisblad: 24% van hen leest het.

Alle welstandsklassen lezen huis-aan-huisbladen. Niks lokaal sufferdje dus.

Er is wel verschil tussen ouderen en jongeren. Jongeren tot 25 jaar lezen meestal een van de zes laatste exemplaren, en 25% leest ze bijna allemaal. Van de 50-plussers leest vrijwel iedereen alle nummers van het huis-aan-huisblad.

In stedelijke gebieden is het bereik lager (57%) dan in landelijke gebieden (68%).

Lees verder op Communicatietrends.nlwww.communicatietrends.nl/9-redenen-waarom-je-moet-adverteren-in-huis-aan-huisbladen/

 

Meer berichten