Afbeelding

Totale tijd besteed aan media is de afgelopen vijf jaar stabiel gebleven

Algemeen

De totale tijd besteed aan media is de afgelopen vijf jaar stabiel gebleven. Gemiddeld besteden Nederlanders nog steeds bijna 8 en een half uur aan media: video staat daarbij voorop, met 184 minuten per dag, zo blijkt uit een analyse van Screenforce.

Het grootste deel van de mediatijd wordt nog altijd besteed aan televisie: gemiddeld 151 minuten per dag. Aan online video (onder meer YouTube) besteden we gemiddeld 7 minuten per dag, terwijl we 26 minuten per dag kijken naar streaming platforms zoals Netflix en Videoland.

Sinds de eerste editie van het Media:Tijd onderzoek in 2013 is het live tv-kijken wel gedaald met 26 minuten per dag. Hiervoor in de plaats kijken we dagelijks 11 minuten meer uitgesteld.

Ondanks de toenemende beschikbaarheid van nieuwe apparaten, consumeren we media hoofdzakelijk via traditionele mediadragers. TV via het tv-toestel, de krant via de papieren uitgave en de radio via de stereo-installatie of autoradio. Voor Uitgesteld Kijken gebruiken we wel vaker andere (online) apparaten.

Lees verder op Emerce: www.emerce.nl/nieuws/totale-tijd-besteed-media-afgelopen-vijf-jaar-stabiel-gebleven