
IPG Mediabrands verwacht 12 procent daling mediabestedingen 2020
IPG Mediabrands verwacht dat de coronacrisis een versnelling zal brengen in de consolidatieslag binnen meerdere mediumtypen. Magna Nederland, onderdeel van IPG Mediabrands, verwacht daarbij dat de Nederlandse economie met 7,5 procent zal krimpen dit jaar om in 2021 te herstellen met 3 procent. De totale mediabestedingen zullen dalen met 12 procent.
Offline mediabestedingen zullen met 11 procent dalen, terwijl digitale bestedingen met 15 procent zullen dalen. De groei daarvan zal terugkeren in 2021 wanneer de totale netto advertentie-opbrengsten zullen groeien met 5 procent.
Dit alles blijkt uit de jaarlijkse Ad Spend forecast voor Nederland van Magna Nederland, de buying- en planning unit van IPG Mediabrands.
-
Lokale krant Peel en Maas voelt zich onder druk gezet door burgemeester van Venray
2 dagen geleden
-
2 dagen geleden
-
3 dagen geleden
-
Nieuwe cao voor het Uitgeverijbedrijf nog zonder ‘gezond speelveld’ freelancers
3 dagen geleden
-
Nederlander wil meer grip op persoonlijke gegevens
3 dagen geleden
-
Deze 26 projecten gaan in 2021 de onderzoeksjournalistiek in Nederland versterken
7 jan, 17:07
-
LinkedIn in 2021: 4 trends en 7 nieuwe functionaliteiten
6 jan, 11:15
-
Tweede aanvraagronde geopend voor freelance journalisten en fotografen die financieel geraakt zijn door corona
5 jan, 12:45
-
Wereldwijd meer dan 600 journalisten om het leven gekomen door coronavirus
5 jan, 12:44
-
Mediaraad Amstelveen steunt eerste drie journalistieke projecten
4 jan, 13:19
-
500 euro boete voor journalist De Gelderlander na kopen illegaal vuurwerk
4 jan, 09:42
-
Tooltips: dit waren de tien beste tools van 2020!
2 jan, 12:32
-
De beste kop stond op Nu.nl: Burgemeesters: bij illegale feesten treden wij op
21 dec 2020, 12:27
-
Twitter draait aanpassing retweetknop terug, te weinig effect in aanpak tegen nepnieuws
17 dec 2020, 11:34
-
Volgend jaar aparte studentenregeling Leids Mediafonds
17 dec 2020, 07:59
-
16 dec 2020, 16:12
-
Amersfoort stelt subsidieregeling voor lokale journalistiek weer open
14 dec 2020, 11:03
-
Nieuwe regels bij inzenden voor De Tegel
14 dec 2020, 11:03
-
Onderzoek: corona heeft blijvend effect op werkgelegenheid in Europese mediasector
14 dec 2020, 09:03
-
Google’s jaaroverzicht 2020: coronavirus, verkiezingen en Kobe Bryant trending
11 dec 2020, 08:33
-
Zeven belangrijke trends in social advertising voor 2021
11 dec 2020, 08:31
-
Wob-generator maakt indienen van wobverzoeken makkelijker
10 dec 2020, 09:51
-
Nederlandse jongeren zetten in 2020 vaker een podcast op
10 dec 2020, 09:50
-
Dit zijn de vier experimenten van minister Slob om de lokale en regionale journalistiek te versterken
8 dec 2020, 08:01
Nieuwsoverzicht
-
Lokale krant Peel en Maas voelt zich onder druk gezet door burgemeester van Venray
2 dagen geleden
-
Huis-aan-huis-uitgeverijen starten gezamenlijk platform: AdLocal
2 dagen geleden
-
Online nieuwsconsumptie in 2020 sterk toegenomen
3 dagen geleden
-
Nieuwe cao voor het Uitgeverijbedrijf nog zonder ‘gezond speelveld’ freelancers
3 dagen geleden
-
Nederlander wil meer grip op persoonlijke gegevens
3 dagen geleden