
‘Traditionele media genieten voorkeur boven sociale media voor nieuwsconsumptie’
Nederlanders zijn traditionele media (televisie, radio, print en online) meer gaan gebruiken voor het vinden van informatie en consumeren van nieuws, boven sociale media, die meer voor tijdverdrijf worden gebruikt. Dat blijkt uit het gisteren gepresenteerde zogeheten Mediabelevingsonderzoek 2020.
Dat onderzoek, uitgevoerd in opdracht van bvA, Outreach, Magazine Media Associatie en NDP Nieuwsmedia, onderzoekt de kracht van verschillende mediumtypen.
Traditionele media zoals tv en print worden de laatste jaren steeds minder als tijdverdrijf ingezet, aldus het onderzoek. Dagbladen zijn belangrijk voor het verkrijgen van informatie en gaan aan kop waar het betrouwbaarheid en leveren van gesprekstof aangaat.
-
Onderzoek: adverteren in ‘positieve media’ is effectief
17:25
-
Remarque: ‘Doordeweekse papieren krant over tien jaar een zeldzaamheid’
12:52
-
Populariteit Facebook stijgt weer door corona
12:50
-
Ruim 1 miljoen Nederlandse gebruikers voor Clubhouse
2 dagen geleden
-
Hoe mediaberichtgeving de steun voor coronamaatregelen beïnvloedt
3 dagen geleden
-
De opkomst van de betaalde nieuwsbrief
4 dagen geleden
-
Peter Eijsvoogel en Steven Flipse commissaris bij het Commissariaat voor de Media
4 dagen geleden
-
7 dagen geleden
-
De Tweede Kamerverkiezingen: wat zeggen de partijprogramma’s over de media?
7 dagen geleden
-
Het liveblog sinds corona: persoonlijker, meer service en niet meer weg te denken van de voorpagina
8 dagen geleden
-
Clubhouse is in korte tijd razend populair geworden. Wat is er zo leuk aan?
20 feb, 19:44
-
Journalisten en pr-mensen missen elkaar, of tenminste persbijeenkomsten
18 feb, 08:52
-
Nieuwe ronde Amstelveens Mediafonds van start
17 feb, 08:55
-
16 feb, 16:40
-
De Raad voor de Journalistiek op zoek naar nieuwe journalist leden
16 feb, 11:40
-
Nieuwe website moet weerbaarder maken tegen nepnieuws
15 feb, 07:39
-
Nederlanders in 2020 bovenop het nieuws
4 feb, 16:12
-
3 feb, 16:24
-
2 feb, 16:19
-
Sterke verschuiving in de mediaconsumptie onder Nederlanders
2 feb, 16:13
-
Dentsu: groei reclamemarkt in 2021 door stijging digitale bestedingen
2 feb, 08:31
-
Het vertrouwen in het nieuws en de journalistiek is in Nederland nog steeds hoog
2 feb, 08:08
-
29 jan, 09:55
-
Kabinet bereid taakstrafverbod bij geweld tegen journalisten te onderzoeken
28 jan, 10:46
Nieuwsoverzicht
-
Onderzoek: adverteren in ‘positieve media’ is effectief
17:25
-
Remarque: ‘Doordeweekse papieren krant over tien jaar een zeldzaamheid’
12:52
-
Populariteit Facebook stijgt weer door corona
12:50
-
Ruim 1 miljoen Nederlandse gebruikers voor Clubhouse
2 dagen geleden
-
Hoe mediaberichtgeving de steun voor coronamaatregelen beïnvloedt
3 dagen geleden