Afbeelding
Foto: Stockfoto 123RF

Dit is waarom adverteren in print weer gaat toenemen

Algemeen

Terug van nooit weggeweest: de advertentie in de krant. Op zoek naar de doelgroep, kiezen marketeers weer steeds vaker voor de traditionele media. Harvard Business Review verwacht komend jaar al een stijging van ruim 10 procent.

Hoe dat komt? Digitale overdaad, vertrouwen en nieuwe regels voor cookies, zo lezen we bij printpakt.nl

Digitale overdaad
Weliswaar halen nieuwsconsumenten hun berichten en achtergronden voor een groot deel online, maar ze hebben in toenemende mate een hekel aan digitale advertenties die hen belemmeren ongestoord een artikel te lezen of een video te bekijken. Traditionele vormen van adverteren presteren beter als het gaat om bereik, aandacht en betrokkenheid.

Vertrouwen
Uit onderzoek blijkt dat consumenten traditionele advertenties meer vertrouwen. Gedrukte advertenties staan bovenaan (82 procent), gevolgd door televisiereclame (80 procent) en direct mail (76 procent). Marketeers maken daar graag gebruik van.

Cookies
Het naderende einde van de ‘cookies van derden’ zorgt voor een verschuiving in het advertentielandschap. Marketeers zoeken naar nieuwe mogelijkheden om hun doelgroepen te bereiken – en traditionele media blijken daar zeer geschikt voor.