Foto: Stockfoto 123RF

Het event als nieuw verdienmodel voor media

In de zoektocht naar nieuwe verdienmodellen en meer betrokkenheid bij de doelgroep organiseren steeds meer mediamerken een event.

Het is voor steeds meer uitgevers moeilijk om het hoofd boven water te houden. Zeker als je vast blijft houden aan het traditionele verdienmodel in media. De doelgroep is steeds minder bereid te betalen voor content, een jongere generatie ontleest en een tsunami van gratis content op online en social media lokt lezers weg bij de traditionele mediamerken.

Zoeken naar nieuwe verdienmodellen
Niet alleen de lezersmarkt staat onder druk, ook advertentie-inkomsten voor uitgevers dalen. In de transitie van print naar online, worden advertentiebudgetten steeds breder verspreid over steeds meer kanalen. En het zijn vooral Facebook en Google die er met de winst vandoor gaan. Voor mediamerken met een groot bereik valt er nog wat te verdienen aan affiliate marketing, programmetic en native advertising. Maar voor kleinere titels die opereren in kleinere markten (de niche), is het naarstig zoeken naar nieuwe verdienmodellen.

Het event om banden aan te halen
Hoe haal je de bangen weer aan met de steeds verder afdrijvende consument? Een van de manieren waarop uitgevers dat doen is door het organiseren van evenementen: van festivals, congressen tot debatavonden en shopping nights. Het event is daarnaast ook een manieren om de band met de achterban te verzilveren, verder dan alleen de betaalde content.

Lees verder: www.bladendokter.nl/het-event-als-nieuw-verdienmodel-voor-media/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=het-event-als-nieuw-verdienmodel-voor-media

reageer als eerste
Meer berichten