Afbeelding

Televisiekijken gebeurt steeds vaker op sociale media

Algemeen

Televisie(fragmenten) kijken op sociale media is populairder dan reguliere betaaltelevisie, blijkt uit onderzoek onder 9600 mensen in zeven landen, waaronder Duitsland, Groot-Brittannië en de Verenigde Staten. Wereldwijd kijkt gemiddeld 48 procent naar traditionele betaalde televisie.

Partijen als Facebook, YouTube en Twitter sluiten de laatste jaren overeenkomsten met producenten voor toegang tot originele producties, die nergens anders te zien zijn. Het andere voornaamste aanbod van video op sociale media, clips gemaakt door individuele gebruikers, zijn niet per se het populairst.

De opkomst van slimme televisies betekent dat streaming diensten het traditionele abonnement beginnen te verplaatsen. Een grote groep kijkers heeft zelfs helemaal geen kabel- of satellietabonnement meer. Maar liefst zestig procent van de ondervraagden kijkt exclusief op de smartphone.

Lees verder op Villamedia: www.villamedia.nl/artikel/televisiekijken-gebeurt-steeds-vaker-op-sociale-media