
Vereniging Weekblad Verspreiders opgericht
AlgemeenOm de belangen van de zelfstandige verspreiders van weekbladen en reclamedrukwerk in Nederland goed te kunnen behartigen, is onlangs de Vereniging Weekblad Verspreiders opgericht. De vereniging telt op dit moment vijftien aangesloten verspreiderorganisaties, maar dit aantal zal nog verder oplopen.
De vereniging behartigt de belangen van de leden o.a. bij de Reclame Code Commissie, de FNV, de NNP (branchevereniging voor lokale nieuwsmedia), Stichting van de Arbeid en het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid voor het verlengen van de Stukloonnorm (de bezorgnorm voor het vergoeden van minimaal het minimumloon).
Voorzitter Robin van Schagen: “Met het oprichten van Vereniging kunnen de aangesloten zelfstandige verspreiders van huis-aan-huisbladen en ongeadresseerd reclamedrukwerk zich volledig focussen op de kwaliteit van hun bezorging en treden wij als collectief via de Vereniging naar buiten.”
De vereniging reguleert, samen met MailDB, ook de brievenbusstickers (Nee/Nee, Nee/Ja en Ja-sticker). Het is namelijk verplicht om deze gratis ter beschikking te stellen. “Daarnaast zijn wij gesprekspartner voor de branche en gemeente bij de invoering van de Ja-sticker.”
Op dit moment zijn de volgende verspreiders aangesloten bij de Vereniging Weekblad Verspreiders: All-Inn Verspreidingen, Bezorging Maasstad, B&L Verspreidingen, FRL Verspreidingen, Frowein huis-aan-huis bezorging, Reclameverspreiding Bouwman, Rodi media zh, Talvi Media Centrum, VerspreidNet, Rodi Verspreidingen, Reli Groep, Reclame Verspreiding Bodegraven, AVO Doetinchem Verspreidingen B.V., Bravom B.V. en JH Distributie.